The 5am Club, mă trezesc de 7 zile la ora 5 dimineața

//The 5am Club, mă trezesc de 7 zile la ora 5 dimineața

The 5am Club, mă trezesc de 7 zile la ora 5 dimineața6 min read

Sunt  7 zile de când mă trezesc la ora 5 dimineața.

Trebuie să vă zic că e a 3-a încercare pentru mine să îmi încep diminețile mai devreme. În mod normal ne trezim la ora 6, împreună cu soțul meu, luăm micul dejun eu merg la sală el la muncă.

Am citit de curând The 5AM Club, cartea lui Robin Sharma, o lectură ușoare pentru dezvoltare personală și puțin motivațională. În final cartea pune la dispoziție un model de rutină de urmat pentru a te organiza să ai o viață fericită, pentru a fi productiv și a avea succes.

Modelul din carte nu mi se potrivește exact cum este prezentat, ceea ce am facut eu e să mă adaptez la ceea ce am eu nevoie și să fac lucrurile care să mă ajute să fac pași către unde îmi doresc eu să ajung.

Cartea e de fapt o poveste cu personaje iar autorul împărtășește aceste lecții  prin intermediul unei povești. Am simțit mereu că e prea multă poveste când eu de fapt îmi doresc să citesc un model pe care îl recomandă.

Modelul The 5am Club din carte este prezentat pe scurt mai jos.

Trezirea la 5:00, ora de la 5 la 6 este numită ora victorieri(Victory hour). Acest timp îl împarte în blocuri de 20 de minute, numită regula 20/20/20. Primele 20 de minute sunt dedicate unor activități fizice intense, sport care să te facă să transpiri. Apoi următoarele 20 de minute sunt dedicate meditație, reflexiei, crearea intenției pentru ziua ce urmează, notarea gândurilor într-un jurnal. În final ultimele 20 de minute sunt dedicate educației, citit, ascultat un podcast etc.

În final toată cartea duce la această lecție. Descrie și cum arată o zi întreagă, ne recomandă cum să ne organizăm, să dormim suficient, să ne luăm pauza, să ținem post intermitent, să facem sport sau mișcare de 2 ori pe zi.

După rutina de dimineață urmează timp dedicat familiei, iar apoi timpul dedicat muncii cu adevărat importante pentru noi. Ideal să lucrăm la ceea ce ne place. Prânzul va fi undeva dupa-masa. Începând cu ora 5-6 timp dedicat familiei. Începând cu ora 7 ne recomandă să lăsăm toate device-urile deoparte și să avem timp de calitate cu familia ori cu noi înșine. Apoi să ne pregătim pentru somn, citit, din nou meditație, reflexie, practicarea recunoștinței.

Autorul menționează și de un sistem de recompense pe care să ni-l creăm și să ne ajute să fim consecveți în crearea unor obiceiuri noi.

Am adaptat acest model programului meu

De când mă știu nu am avut probleme cu trezitul dimineața iar dacă am ceva important sau complex de făcut aleg să rezolv cât mai devreme în prima parte a zilei cân am cea mai multă energie. În momentele când am de învățat sau mi-am propus să fac ceva, funcționez mult mai bine dimineața. În timp am reușit să mă trezeswc fără alarmă.

Mi-am propus să încerc din nou să mă trezesc la 5AM cu un scop desigur, cu un plan a ceea ce fac în această oră. Nu îmi doresc să mă trezesc fără să știu ce am de făcut, să plutesc cu mintea și să ajung să consum social media.

Rutina mea arată puțin diferit de ceea ce este descri în carte, am adaptat-o nevoilor mele, programului meu.

Mă trezesc la ora 5am, mă spăl pe față cu apă rece, beau un pahar mare cu apă. Mă așez fie la birou, masa din bucătărie, uneori în pat și citesc, studiez 30-40 minute. Am ales să citesc ceva legat de fitness și nutriție, am gândit această perioadă de citit de fapt pentru a studia diferite domenii de interes pentru mine.

Restul de timp de 20 de minute, îl folosesc pentru meditație și reflexie, notițe în jurnal.

La ora 6 îl trezesc pe soțul meu și ne continuăm restul zilei în mod obișnuit, luăm micul dejun împreună, eu merg la sală. În jurul orei 9-9:30 ajung la birou, lucrez până la ora 5-5:30pm când merg spre casă. Uneori mai lucrez și de acasă când e nevoie.

Ca și recompensă, am ales să fac o pauza de ceai în jurul orei 3-4pm, o pauză în care meditez și mă bucur de un ceai.

La ora 7 luăm cina, povestim, vorbesc cu mama cu sora mea. După ora 8:30pm încerc să mă deconectez de telefon, fac un duș, citesc, scriu, beau un ceai. La ora 9:30 – 10:00 sunt în pat cu gândul să dorm. După ceea ce îmi spune ceasul Polar, am dormit în medie săptămâna aceasta 7 ore. Pentru perioada următoare îmi doresc să ajung la 7 ore și jumătate de somn.

Voi continua cu acest obicei în perioada următoare

Ca și concluzie, am observat că atunci când mă trezesc la ora 5:00am am mai mult timp să citesc și să meditez. Îmi place lucrul acesta, mă face să mă simt mai liniștită. Dimineața e liniște, pot fi eu cu mine … și pisica 🙂 Am avut 2 zile în care m-am simțit mai obosită, cred că uneori m-ar ajuta 30 de minute de somn în timpul zilei, sunt zile încărcate la muncă.

Mai am de lucrat la aceste obiceiuri, se zice să schimbăm obicei cu obicei pe rând. Mi-aș dori să fiu mai des deconectată de telefonul mobil și să îmi concentrez energie spre a crea, construi ceva pentru cei din jurul meu, pentru voi.

Voi continua cu provocarea de a mă trezi la 5:00 dimineața, pentru moment simt că îmi face bine.

Fiecare simte ce e bine pentru el, nu cred că această rețetă fucționează pentru toată lume. Ceea ce e bine e că în viață nu trebuie să faci ce face celălalt, faci doar ce consideri că ți se potrivește.

Voi la ce oră vă treziți? Care este rutina voastră de dimineață? Sunt nerăbdătoare să învăț lucruri de la voi.

By |2019-02-24T15:02:33+00:00February 24th, 2019|0 Comments

Leave A Comment

Lucruri care îmi plac, le folosesc, citesc și recomand 
Abonează-te pentru Inspirația de Vineri

Ghid de rețete pentru trup, minte și suflet

Gata în 30 de minute!
close-link
Ghid de rețete - Gata în 30 de minute!