Dacă îți dorești să slăbești între 5 și 10kg îți recomand să ții cont de aceste sfaturi

//Dacă îți dorești să slăbești între 5 și 10kg îți recomand să ții cont de aceste sfaturi

Dacă îți dorești să slăbești între 5 și 10kg îți recomand să ții cont de aceste sfaturi6 min read

Când oamenii vor să slăbească se referă în general la pierderea de grăsime, a țesutului adipos, schimbarea structurii corporale, modelare corpului poate tonifiere, nu doar a scădea din greutate pe cântar.

Ce este grăsimea corporală și ce rol are?

Termenul tehnic pentru grăsime corporală este țesut adipos. Este format din celule de grăsime, numite adipocite. Acestea conțin în principal trigliceride, în proporție de 85-90%, apă și structură celulară.

La ce folosește grăsimea, în afara faptului că ne face de cele mai multe ori nefericiți de cum arătăm? Țesutul adipos este un depozit important de energie al organismului, lipidele furnizează o energie de 9kcal per gram, pe când carbohidrații furnizează 4kcal pe gram. 

Prea multă grăsime poate cauza probleme de sănătate, la fel și prea puțină grăsime, având în vedere rolul important pe care îl are în corpul uman. Lipidele pe lângă rolul energetic mai au rol structural se găsesc în structura membranei celulare, în unii hormoni și în celulele nervoase, au un rol imuno-protector și contribuie la izolarea termică.

Recomandarea mea dacă vrei să scapi de 5-10kg

Cu cea mai mare încredere îți zic că poți face asta chiar și singur, cu puțină documentare înainte, un plan bine stabilit și determinare

Pentru a face o recomandare cât mai potrivită e nevoie de mai multe informații. Necesarul caloric depinde de mai mulți factori, stil de viață, nivel de activitate, vârstă, sex, greutate, preferințe alimentare, eventuale probleme medicale. Pentru un meniu complet, pe zile și macronutrienți sunt necesare mai multe informații în cazul în care dorești o analiză completă contactează-mă pe email alina.mihaila@fitnessbox.ro sau aici.

Pot să fac niște recomandări generale, având în minte niște presupuneri ca faptul că este o persoană sănătoasă, între 20-40 ani, în general cu activitate fizică puțină.

10 lucruri pe care să le faci pentru a face primii pași dacă vrei să slăbești

  1. În opinia mea cel mai important pas e să găsești motivul pentru care îți dorește să slăbești, să stabilești un obiectiv clar, de exemplu, vreau să slăbească 6 kg în 12 săptămâni. Alege un obiectiv realizabil, real altfel poți cădea în capcana, nu îmi place, nu pot și renunț
  2. Următorul pas e conștientizarea situației actuale, în care te afli din punct de vedere alimentar și al activității fizice. Această conștientizare, se poate face cu ajutorul unui jurnal în care să notezi toate alimentele consumate, activitatea fizică și alte notițe pe care le consideri relevante și care te vor ajuta la îndeplinirea țelului. Așadar o primă săptămână în care vei observa comportamentul tău, o analiză pe care o vei face chiar tu.
  3. Pasul 3, după ce ai niște informații, vei putea identifica ce anume poați îmbunătății, să înveți să faci niște alegeri potrivite, de exemplu poate vei observa că în fiecare dimineață la micul dejun, ai un croissant cu ciocolată și o cafea cu lapte, zahăr și frișcă. Ceea ce pați să faci e să înlocuiești acest croissant cu un terci de ovăz ori cu 2-3 biscuiți integrali și un iaurt, să renunți la frișca din cafea. Niște alegeri simple și treptate. Cu fiecare săptămână să mai adaugi o alegere sănătoasă, poate vei renunța la zahărul din cafea și ceai iar apoi,  nu vei mai alege pizza la amiază ci o să gătești mesele cu o seară înainte și o să ai mâncare la pachet la birou.
  4. Încorporează cât mai multe legume și fructe proaspete sau gătite în mesele zilnice
  5.  Consumă apă suficientă, fie apă ca atare, ceaiuri sau limonade neîndulcite.
  1. Consumă suficiente proteine zilnic, proteinele sunt sățioase sunt parte important în structura mușchilor.
  2. Evită produsele procesate, prăjelile, sucurile de orice fel, aceasta sunt în general bogate în grăsimi și zahăr  ceea ce le face dens caloric, să evite prăjelile.
  3. Fi activ/ă,  mergi mai mult pe jos, fă activitate fizică moderată, un sport care îți place sau plimbări în ritm alert de 3-4 ori pe săptămână a câte 40-45 de minute
  4. Urmărește în jurnal progresia făcută și în fiecare săptămână reia notițele din jurnal, observă cum a decurs săptămâna, care este greutatea de unde a plecat, unde a ajuns și  ajustează din punct de vedere alimentar sau al activității sportive dacă este necesar. Descarcă un model de jurnal de aici

10. Bucură-te de progresia făcută! Orice pas, orice decizie luată te duce mai aproape de țelul tău

Cu drag,

Alina

Uită-te în jur, observă și fă ceea ce te face fericit!

jurnal de progressbody-mind-soul

By |2018-09-20T09:47:08+00:00August 24th, 2018|0 Comments

Leave A Comment

Ghid de rețete pentru trup, minte și suflet

Gata în 30 de minute!
Descarcă rețetele!
close-link
Ghid de rețete - Gata în 30 de minute!