Ne-am întors recent din Grecia, am avut o vacanță de o săptămână și am ales insula Zakyntos, Laganas. Un loc cu mare albastra, limpede și apă caldă.  E o stațiune zgomotoasă, vie, pentru tineri. Are o mulțime de cluburi în care la ora 10 seara începe agitația.

Grecia a devenit destinația noastră preferată în care mergem să ne relaxăm, să dormim fără să sune ceasul și să petrecem timp frumos fără a avea un plan rigid.

Eu sunt adepta unui stil de viață sănătos, echilibrat și flexibil. Cred că fiecare știe ce alegeri să facă pentru el așa încât să își atingă țelurile.

Cum procedăm cu mâncarea când călătorim? Dacă suntem la dietă poate fi o provocare să găsești o cale de mijloc sau poate fi ușor dacă urmărești niște pași simpli.

  1. Ia micul dejun, caută alimentele pe care le mănânci de obicei la micul dejun asta dacă nu obișnuiești să iți gătești ceva foarte complicat. Mai jos își las o listă de alimente pe care le poți găsi ușor chiar și dacă ești în vacantă. Iaurturi simple bogate in proteine, brânză cottage, biscuiti integrali fără zahăr adăugat, cereale integrale, fructe proaspete. Dacă mergi la un restaurant poti opta pentru o omletă simplă cu legume.
  2. Pentru prânz alege o masă consistentă, eu prefer să caut mâncarea locală, mie îmi place să mănânc! îmi place mâncarea gustoasă iar când călătoresc îmi doresc să caut experiențe noi, așadar mă bucur de ceea ce găsesc în meniu. Evit prăjelile și mâncarea grasă. Pune o salată de legume proaspete,  o sursă de proteină și o garnitură lângă.
  3. Întreabă ospătarul despre cum e gătită mâncarea. Da, știu, uneori e o aventură să afli aceste informații, am întâlnit ospătari care habar nu aveau ce este în meniu, ospătari cu care nu reușeam să mă înțeleg în limba engleză dar am întâlnit și ospătari care m-au ajutat să obțin o omletă din albușuri 🙂
  4. Pentru cină alege ceva mai ușor, o salată poate și un desert, să nu uităm suntem în vacanță ne putem bucura și de ceva dulce, atât timp cât nimic nu este exagerat
  5. Bea multă apă, asigură-te că rămâi hidratat mereu.
  6. Fii activ și în vacanță, fă drumeții, explorează locurile unde te afli. Pe lângă faptul că mai arzi niște calorii ai șansa să găsești locuri minunate.

O vacanță de câteva zile poate fi luată ca o pauza de dietă, o pauză în care ne permitem o relaxare a corpului și a psihicului de la un deficit caloric pe care îl avem. Această pauză de dietă este puțin probabil să ne afecteze progresul, asta dacă nu testăm zilnic câtă mâncare ne încape în stomac.

Corpul are tendința să meargă spre o greutate pe care o consideră ”greutatea normală”, după o vacanță sau o pauza de dietă, daca suntem echilibrați, s-ar putea să avem o fluctuație de greutate de 1-2kg, poate fi datorită faptului că am avut în alimentație mai mulți carbohidrați și avem o retenție de apă. După vacanță ne putem întoarce la obiceiurile noastre și să reluam pur și simplu dieta pe care o urmam. Spre bucuria noastră putem observa că după o săptămână revenim la greutatea normală cu toate că am gustat poate o prăjitură.

Când ne gândim la diete de slăbit, să ne gândim pe termen lung, cel mai sănătos pentru trup, minte și suflet este să pierdem în greutate treptat, să facem ajustări în alimentația noastră și să ne dăm timp să le încorporăm în rutinele zilnice. O săptămână de pauză de dietă venită la timpul potrivit poate chiar să ne ajute să continuăm progresul. Voi vorbi mai multe despre pauza de dietă într-un articol separat.

Să nu facem din dietă o povară! Nu degeaba se zice că dieta perfectă e cea pe care o ți!

Voi unde vă petreceți vacanțele?

mic dejun in vacanta
pranz in vacanta
cina in vacanta